Tuesday, March 12, 2019

အခုေခတ္ မီဒီယာဆိုတာ


မီဒီယာဆိုတာ (Zawgyi font) 
ဒီေန႔ ၁၂-၃-၂၁၀၉ မွာအင္တာနက္က သတင္းေတြမွာ ေဟာ့ေနတာကေတာ့ ေဆာ္ဒီယာ ေလေၾကာင္းက ခရီးစဥ္ SV832 ( Jeddah to Kuala Lumpur)  ေလယာဥ္ေပၚကခရီးသည္ အမ်ိဳးသမီး တေယာက္က သူမရဲ႕ ကေလး ကိုေလဆိပ္ထဲမွာ ေမ့က်န္ခဲ့ပါတယ္ဆိုလို႔ ေလယာဥ္တက္ၿပီးမွ ေလဆိပ္ကို အေၾကာင္းၾကားၿပီး ျပန္လည္ဆင္းသက္ခဲ့ရတယ္ဆိုတဲ့ သတင္းပါ။ နမူနာသတင္းတခ်ိဳ႕ကိုဖတ္ႏိုင္ဖို႔လင့္ေတြဒီမွာပါ။ newsweek တို႔ foxnews တို႔လည္းပါပါတယ္။ 

https://www.newsweek.com/mother-baby-airport-plane-turn-around-terminal-jeddah-saudia-saudi-arabia-1358072
https://www.telegraph.co.uk/news/2019/03/12/flight-malaysia-forced-turn-around-mother-leaves-baby-airport/
https://simpleflying.com/saudia-flight-makes-a-u-turn-after-passenger-forgets-baby-in-airport/
https://www.independent.co.uk/travel/news-and-advice/saudia-flight-baby-airport-terminal-jeddah-kuala-lumpur-a8817966.html
https://www.foxnews.com/travel/flight-returns-saudi-arabia-airport-mom-left-baby-waiting-area
https://economictimes.indiatimes.com/magazines/panache/leaving-on-a-jet-plane-mother-forgets-baby-at-jeddah-airport-makes-flight-take-a-u-turn-after-take-off/articleshow/68370611.cms

သတင္းအားလုံးရဲ႕ အရင္းအျမစ္ကေတာ့ Youtube video တခုထဲပါ။ အဲဒီထဲမွာ ေလဆိပ္ ထိန္းခ်ဳပ္ေမ်ာ္စင္ကလို႔ဆိုတဲ့ စကားေျပာစက္နဲ႔ ပိုင္းေလာ့ဆိုသူတို႔ေျပာဆိုေနတာေတြကို တင္ထားတာပါ။

ဒီသတင္းရဲ႕ ခိုင္မာမႈကို ဆန္းစစ္ၾကည့္ရေအာင္။

(၁) ေလယာဥ္ စီးဖို႔ ကေလးရဲ႕ ပါ့စ္ပို႔နဲ႔ ဘုတ္ဒင္းပါ့စ္ကို ကေလးက မကိုင္ပါ၊ အေမလက္ထဲမွာရွိရမွာ။ ကေလးက ပါ့စ္ပို႔သတ္သတ္မရွိေသးလို႔ အေမ့စာအုပ္ထဲမွာပဲ ရွိေနေတာင္ ဘုတ္ဒင္းလုပ္ရင္ ဝန္ထန္းေတြက ကေလးမပါမွန္း သိႏိုင္ပါတယ္၊  သူတိုက လူနဲ႔ ပါ့စ္ပို႔နဲ႔ ဘုတ္ဒင္းပါစ္တို႔ကို တိုက္စစ္ရပါတယ္။ 

(၂) ဘယ္အဲယားလိုင္းမဆို ကေလးပါတဲ့ ခရီးသည္ေတြကို ဦးစားေပးၿပီး အရင္တက္ခိုင္းတာမို႔ အေမအေနနဲ႔ “ ကေလးငယ္နဲ႔ ခရီးသည္မ်ားတက္လို႔ရၿပီ” လို႔ေခၚလ်င္ ကိုယ့္ကေလး ကို ေမ့စရာမရွိပါ။

(၃) ေနာက္တခုက ဘုတ္ဒင္းဂိတ္ထဲမွာ ကေလးက်န္ခဲ့ ရင္ ဂိတ္ဝန္ထမ္းေတြ မသိတာလုံးဝ မျဖစ္ႏိုင္ပါ။လူကုန္မွ ဂိတ္ပိတ္တာပါ။ 

(၄) ေလယာဥ္မထြက္ခင္ ေလယာဥ္ဝန္ထမ္းေတြက ေလယာဥ္ေပၚမွာလူစစ္ပါေသးတယ္။ ကိုယ့္ကေလး ပါမလာတာကို ေလယာဥ္ထြက္တဲ့ အထိမသိေသးဘူးဆိုတာ အေတာ္ထူးျခားပါတယ္။ 

(၅) ထူးဆန္းတာကေတာ့ ဘယ္သတင္းစာ သတင္းဌာနကမွ ဆိုင္ရာေလေၾကာင္းလိုင္းကို ဆက္သြယ္ၿပီး ေမးထားတာ ေရးထားတာမရွိတာပါပဲ။

(၆) ဒါတြင္မက ဘယ္ေန႔ကျဖစ္တယ္၊ ဘယ္ကခရီးသည္၊ ကေလးက အသက္ဘယ္ေလာက္၊ ေနာက္ဆုံကေလးကို ျပန္ေတြ႕သလား ဘယ္လိုေပါင္းစည္းသြားလည္း စတဲ့ စိတ္ဝင္စားစရာအခ်က္အလက္ေတြ လုံးဝမပါဘူး။ သတင္း အမ်ားစုက အရင္းအျမစ္တခုတည္းကေန တိုက္႐ိုက္ကူးယူထားတာျဖစ္ၿပီး သတင္းနဲ႔ နီးစပ္တဲ့ ပုံတခ်ိဳ႕ကို အင္တာနက္က ေနယူၿပီး တင္ထားပါေသးတယ္။ တခ်ိ႕က အဲဒီေလေၾကာင္းရဲ႕ ေလယာဥ္ တစီးစီးရဲ႕ ပုံအေဟာင္းေတြကိုတင္ၿပီ တခ်ိဳ႕က ေလဆိပ္ထဲကပုံကိုတင္ပါတယ္။ 

(၇) အဲဒီထဲကေရဒီယိုမ်ိဳးကို Jeddah က King Abdul Aziz International Airport  ေလဆိပ္ႀကီး ကထိန္းခ်ဳပ္ေမ်ာ္စင္မွာမသုံးပါ၊ သူတို႔က နားၾကပ္တပ္ၿပီး ေရဒါကိုလည္းၾကည့္ ကြန္ထ႐ိုးဘုတ္ေပၚက ေလယာဥ္ နံပတ္အတုံးကေလးေတြကိုလည္း စစ္ရင္း ေျပာၾကဆိုၾကတာပါ။ ဗြီဒီယိုထဲကလို ေၾကနန္းစက္လို ေရဒီယိုနဲ႔ မေျပာပါ။ ဗြီဒီယိုထဲက အခန္းကဆက္သြယ္ေရး႐ုံးကလို အခန္းဖြဲ႕ေတြနဲ႔ပါ။ ေလဆိပ္ေမ်ာ္စင္အခန္းနဲ႔ လုံးဝမတူပါ။ အဲလိုသာ ေရဒီယီုထဲက အသံေတြ အျပင္ကၾကားေနရရင္ တခ်ိန္ထဲ အလုပ္အတူလုပ္ေနတဲ့ တျခားထိန္းခ်ဳပ္သူေတြ ကို ေႏွာက္အယွက္ ျဖစ္လို႔ ဆုံးမွာမဟုတ္ပါ. 

(၈) အဲဒီ ဗြီဒီယိုကို တင္တာ ၁၁-၃-၁၉ ရက္စြဲနဲံ့ျဖစ္ၿပီး အဲဒီေလယာဥ္ခရီးစဥ္က မတ္လ ၁၀ ရက္နဲ႔ ၁၁ရက္မွာ မရွိပါဘူး။ ရွိတဲ့ အနီးဆုံး  မတိလ ၅-၈နဲ႔ ၉ ရက္ ခရီး ပ်ံသန္းရာဇဝင္မွာ ျပန္လွည့္တဲ့ မွတ္တမ္းလည္းမေတြ႕ပါ။ ေလယာဥ္ခရီးစဥ္နဲ႔ ပ်ံသန္းတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြကို ဒီမွာၾကည့္ပါ
https://www.flightradar24.com/data/flights/sv832#1fb4a136
ေနာက္တေနရာက ( ဂရင္းနစ္ အခ်ိန္နဲ႔ ျပလို႔ ရက္စြဲကြာပါတယ္)
https://flightaware.com/live/flight/SVA832/history/20190305/2035Z/OEJN/WMKK

(၉) ေလယာဥ္ေတြ ေလဆိပ္ကိုျပန္လွည့္ရင္ ခိုင္လုံတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္ရွိရပါတယ္။ 
(၁၀) King Abdul Aziz International Airport ဆိုတာ ေျပးလမ္းသုံးခုရွိတဲ့ ေလဆိပ္ အႀကီးစားပါ။ 
ေလဆိပ္ ထိန္းခ်ဳပ္ေမ်ာ္စင္ကေန ပိုင္းေလာ့ကို “ ေအး ဂိတ္ကို ျပန္လာခဲ့” လို႔ ေခၚလို႔မရပါ။ ေလယာဥ္ပ်ံရမဲ့ လမ္းေၾကာင္း၊ အျမင့္ေပ၊ လားရာတို႔ကို အေသးစိပ္ကို ျပန္ စီစဥ္ၿပီး ေျပာေပးရပါတယ္။ လက္ရွိ ဆင္းဖို႔ တက္ဖို႔ တန္းစီထားတဲ့ ေလယာဥ္ေတြၾကား ထည့္ေပးဖို႔ ညႇိရ ေျပာင္းရလို႔ ခ်က္ ခ်င္းလွည့္ခိုင္းလို႔မရပါ။ ပ်ံမတက္ရေသးလို႔ ေျပးလမ္းမွာ တန္းစီတုန္းဆိုလ်င္ေတာင္ ျပန္လွည့္ခ်င္တိုင္းလွည့္လို႔မရပါ။ ေျမျပင္ထိန္းခ်ဳပ္သူက ေျမျပင္ေရဒါၾကည့္ၿပီး  တျခား တန္းစီေနတဲ့ ေလယာဥ္ေတြကို မထိခိုက္ေအာင္ ဘယ္တကၠစီေဝးကေန ဘယ္ကို ဝင္ဘယ္ကိုလွည့္ စသည္ျဖင့္ အေသးစိပ္ၫႊန္ၾကားေပးၿပီးမွ ဂိတ္ကိုျပန္လွည့္လို႔ရတာပါ။ 

ၿခဳံေျပရရင္ေတာ့ မီဒီယာေတြအမ်ားစုဟာ လူ စိတ္ဝင္စားတဲ့ အဖတ္မ်ား အၾကည့္မ်ားတဲ့ သတင္းေတြေနာက္ကိုလိုက္ၿပီး သတင္းရဲ႕ အရင္းျမစ္ကို ေသခ်ာ မစိစစ္ဘဲ၊ သတင္း စတင္ တဲ့ သူကို ပုံခ်ၿပီး ေရးၾက၊ တင္ၾကတယ္ဆိုတာပါပဲ။

newsweek တို႔ foxnews တို႔ေတာင္ီဒလိုလုပ္လ်င္ ဘီ႐ုမာျပည္က သတင္းဌာနေတြကေတာ့ ..............

ခုေခတ္မွာ သတင္းဆို တိုင္းမယုံနဲ႔ အတင္းကပိုမ်ားပါတယ္။
ဖိုးသုည 

13-3-19


မီဒီယာဆိုတာ (Unicode) 
ဒီနေ့ ၁၂-၃-၂၁၀၉ မှာအင်တာနက်က သတင်းတွေမှာ ဟော့နေတာကတော့ ဆော်ဒီယာ လေကြောင်းက ခရီးစဉ် SV832 ( Jeddah to Kuala Lumpur)  လေယာဉ်ပေါ်ကခရီးသည် အမျိုးသမီး တယောက်က သူမရဲ့ ကလေး ကိုလေဆိပ်ထဲမှာ မေ့ကျန်ခဲ့ပါတယ်ဆိုလို့ လေယာဉ်တက်ပြီးမှ လေဆိပ်ကို အကြောင်းကြားပြီး ပြန်လည်ဆင်းသက်ခဲ့ရတယ်ဆိုတဲ့ သတင်းပါ။ နမူနာသတင်းတချို့ကိုဖတ်နိုင်ဖို့လင့်တွေဒီမှာပါ။ newsweek တို့ foxnewsတို့လည်းပါပါတယ်။

https://www.newsweek.com/mother-baby-airport-plane-turn-around-terminal-jeddah-saudia-saudi-arabia-1358072

သတင်းအားလုံးရဲ့ အရင်းအမြစ်ကတော့ Youtubevideo တခုထဲပါ။ အဲဒီထဲမှာ လေဆိပ် ထိန်းချုပ်မျော်စင်ကလို့ဆိုတဲ့ စကားပြောစက်နဲ့ ပိုင်းလော့ဆိုသူတို့ပြောဆိုနေတာတွေကို တင်ထားတာပါ။


ဒီသတင်းရဲ့ ခိုင်မာမှုကို ဆန်းစစ်ကြည့်ရအောင်။

(၁) လေယာဉ် စီးဖို့ ကလေးရဲ့ ပါ့စ်ပို့နဲ့ ဘုတ်ဒင်းပါ့စ်ကို ကလေးက မကိုင်ပါ၊ အမေလက်ထဲမှာရှိရမှာ။ ကလေးက ပါ့စ်ပို့သတ်သတ်မရှိသေးလို့ အမေ့စာအုပ်ထဲမှာပဲ ရှိနေတောင် ဘုတ်ဒင်းလုပ်ရင် ဝန်ထန်းတွေက ကလေးမပါမှန်း သိနိုင်ပါတယ်၊  သူတိုက လူနဲ့ ပါ့စ်ပို့နဲ့ ဘုတ်ဒင်းပါစ်တို့ကို တိုက်စစ်ရပါတယ်။

(၂) ဘယ်အဲယားလိုင်းမဆို ကလေးပါတဲ့ ခရီးသည်တွေကို ဦးစားပေးပြီး အရင်တက်ခိုင်းတာမို့ အမေအနေနဲ့ “ ကလေးငယ်နဲ့ ခရီးသည်များတက်လို့ရပြီ” လို့ခေါ်လျင် ကိုယ့်ကလေး ကို မေ့စရာမရှိပါ။

(၃) နောက်တခုက ဘုတ်ဒင်းဂိတ်ထဲမှာ ကလေးကျန်ခဲ့ ရင် ဂိတ်ဝန်ထမ်းတွေ မသိတာလုံးဝ မဖြစ်နိုင်ပါ။လူကုန်မှ ဂိတ်ပိတ်တာပါ။

(၄) လေယာဉ်မထွက်ခင် လေယာဉ်ဝန်ထမ်းတွေက လေယာဉ်ပေါ်မှာလူစစ်ပါသေးတယ်။ ကိုယ့်ကလေး ပါမလာတာကို လေယာဉ်ထွက်တဲ့ အထိမသိသေးဘူးဆိုတာ အတော်ထူးခြားပါတယ်။

(၅) ထူးဆန်းတာကတော့ ဘယ်သတင်းစာ သတင်းဌာနကမှ ဆိုင်ရာလေကြောင်းလိုင်းကို ဆက်သွယ်ပြီး မေးထားတာ ရေးထားတာမရှိတာပါပဲ။

(၆) ဒါတွင်မက ဘယ်နေ့ကဖြစ်တယ်၊ ဘယ်ကခရီးသည်၊ ကလေးက အသက်ဘယ်လောက်၊ နောက်ဆုံကလေးကို ပြန်တွေ့သလား ဘယ်လိုပေါင်းစည်းသွားလည်း စတဲ့ စိတ်ဝင်စားစရာအချက်အလက်တွေ လုံးဝမပါဘူး။ သတင်း အများစုက အရင်းအမြစ်တခုတည်းကနေ တိုက်ရိုက်ကူးယူထားတာဖြစ်ပြီး သတင်းနဲ့ နီးစပ်တဲ့ ပုံတချို့ကို အင်တာနက်က နေယူပြီး တင်ထားပါသေးတယ်။ တချိ့က အဲဒီလေကြောင်းရဲ့ လေယာဉ် တစီးစီးရဲ့ ပုံအဟောင်းတွေကိုတင်ပြီ တချို့က လေဆိပ်ထဲကပုံကိုတင်ပါတယ်။

(၇) အဲဒီထဲကရေဒီယိုမျိုးကို Jeddah က King Abdul Aziz International Airport လေဆိပ်ကြီး ကထိန်းချုပ်မျော်စင်မှာမသုံးပါ၊ သူတို့က နားကြပ်တပ်ပြီး ရေဒါကိုလည်းကြည့် ကွန်ထရိုးဘုတ်ပေါ်က လေယာဉ် နံပတ်အတုံးကလေးတွေကိုလည်း စစ်ရင်း ပြောကြဆိုကြတာပါ။ ဗွီဒီယိုထဲကလို ကြေနန်းစက်လို ရေဒီယိုနဲ့ မပြောပါ။ ဗွီဒီယိုထဲက အခန်းကဆက်သွယ်ရေးရုံးကလို အခန်းဖွဲ့တွေနဲ့ပါ။ လေဆိပ်မျော်စင်အခန်းနဲ့ လုံးဝမတူပါ။
အဲလိုသာ ရေဒီယီုထဲက အသံတွေ အပြင်ကကြားနေရရင် တချိန်ထဲ အလုပ်အတူလုပ်နေတဲ့ တခြားထိန်းချုပ်သူတွေ ကို နှောက်အယှက် ဖြစ်လို့ ဆုံးမှာမဟုတ်ပါ.



(၈) အဲဒီ ဗွီဒီယိုကို တင်တာ ၁၁-၃-၁၉ ရက်စွဲနဲံ့ဖြစ်ပြီး အဲဒီလေယာဉ်ခရီးစဉ်က မတ်လ ၁၀ ရက်နဲ့ ၁၁ရက်မှာ မရှိပါဘူး။ ရှိတဲ့ အနီးဆုံး  မတိလ ၅-၈နဲ့ ၉ ရက် ခရီး ပျံသန်းရာဇဝင်မှာ ပြန်လှည့်တဲ့ မှတ်တမ်းလည်းမတွေ့ပါ။ လေယာဉ်ခရီးစဉ်နဲ့ ပျံသန်းတဲ့ အချက်အလက်တွေကို ဒီမှာကြည့်ပါ

နောက်တနေရာက ( ဂရင်းနစ် အချိန်နဲ့ ပြလို့ ရက်စွဲကွာပါတယ်)

(၉) လေယာဉ်တွေ လေဆိပ်ကိုပြန်လှည့်ရင် ခိုင်လုံတဲ့ အကြောင်းပြချက်ရှိရပါတယ်။

(၁၀) King Abdul Aziz International Airport ဆိုတာ ပြေးလမ်းသုံးခုရှိတဲ့ လေဆိပ် အကြီးစားပါ။ 

လေဆိပ် ထိန်းချုပ်မျော်စင်ကနေ ပိုင်းလော့ကို “ အေး ဂိတ်ကို ပြန်လာခဲ့” လို့ ခေါ်လို့မရပါ။ လေယာဉ်ပျံရမဲ့ လမ်းကြောင်း၊ အမြင့်ပေ၊ လားရာတို့ကို အသေးစိပ်ကို ပြန် စီစဉ်ပြီး ပြောပေးရပါတယ်။ လက်ရှိ ဆင်းဖို့ တက်ဖို့ တန်းစီထားတဲ့ လေယာဉ်တွေကြား ထည့်ပေးဖို့ ညှိရ ပြောင်းရလို့ ချက် ချင်းလှည့်ခိုင်းလို့မရပါ။ ပျံမတက်ရသေးလို့ ပြေးလမ်းမှာ တန်းစီတုန်းဆိုလျင်တောင် ပြန်လှည့်ချင်တိုင်းလှည့်လို့မရပါ။ မြေပြင်ထိန်းချုပ်သူက မြေပြင်ရေဒါကြည့်ပြီး  တခြား တန်းစီနေတဲ့ လေယာဉ်တွေကို မထိခိုက်အောင် ဘယ်တက္ကစီဝေးကနေ ဘယ်ကို ဝင်ဘယ်ကိုလှည့် စသည်ဖြင့် အသေးစိပ်ညွှန်ကြားပေးပြီးမှ ဂိတ်ကိုပြန်လှည့်လို့ရတာပါ။
ခြုံပြေရရင်တော့ မီဒီယာတွေအများစုဟာ လူ စိတ်ဝင်စားတဲ့ အဖတ်များ အကြည့်များတဲ့ သတင်းတွေနောက်ကိုလိုက်ပြီး သတင်းရဲ့ အရင်းမြစ်ကို သေချာ မစိစစ်ဘဲ၊ သတင်း စတင် တဲ့ သူကို ပုံချပြီး ရေးကြ၊ တင်ကြတယ်ဆိုတာပါပဲ။

newsweek တို့ foxnews တို့တောင်ီဒလိုလုပ်လျင် ဘီရုမာပြည်က သတင်းဌာနတွေကတော့ ..............
ခုခေတ်မှာ သတင်းဆို တိုင်းမယုံနဲ့ အတင်းကပိုများပါတယ်။
ဖိုးသုည
13-3-19

No comments:

Post a Comment