Wednesday, March 13, 2019

အင္တာနက္ေပၚက အမ်ားစိတ္ဝင္စားေနတဲ့ သတင္းတခုကို ဆန္းစစ္ျခင္း (zawgyi font)

အင္တာနက္ေပၚက အမ်ားစိတ္ဝင္စားေနတဲ့ သတင္းတခုကို ဆန္းစစ္ျခင္း


သတင္း ဘယ္ေလာက္မွန္တယ္ဆိုတာကို သိခ်င္လို႔  ဆန္းစစ္ၾကည့္တဲ့ ေလ့က်င့္ခန္းကေလးတခု လုပ္ခဲ့ပါတယ္။



အဓိ ဆန္းစစ္ဖို႔ က႑ ၅ေနရာကိုေ႐ြးပါတယ္။



၁. သတင္းအျပည့္အစုံ

၂. သတင္းကို ေရးတဲ့ သတင္းစာ သတင္းဌာမ်ားကို ယုံၾကည္ႏိုင္မႈ။

၃. သတင္းပါအခ်က္အလက္မ်ားကိုဆန္းစစ္ျခင္း၊

၄. သတင္းျမစ္ဖ်ားခံရာ အရင္း အျမစ္ ကို ဆန္းစစ္ျခင္း၊

၅. သီးျခားအတည္ျပဳႏိုင္ျခင္းရွိမရွိ ကို ဆန္းစစ္ျခင္း၊



၁. သတင္း

ၿပီးခဲတဲ့ သီတင္းပတ္ကုန္ ( မတ္လ ၉ ရက္ နဲ႔ ၁၀ ရက္) မွာ ေဆာ္ဒီႏိုင္ငံ ဂ်က္ဒါၿမိဳ႕ကေန မေလးရွားႏိုင္ငံ ကြာလာလမ္ပြာကို ပ်ံတဲ့  ေဆာ္ဒီယားေလေၾကာင္း ခရီးစဥ္အမွတ္ SV832 ဟာ ေလဆိပ္က ထြက္လာၿပီးမွ ေလယာဥ္ပါခရီးသည္တဦးက သူမရဲ႕ကေလးေလဆိပ္ ထဲမွာက်န္ခဲ့တာ သတိရၿပီး အကူအညီေတာင္းလို႔ ေလဆိပ္ကို ျပန္လွည့္ခဲ့ရပါတယ္။

ဒီသတင္းကို နယူးစ္ဝိခ္၊ ေဖါက္စ္ န႐ုူး။ တယ္လီဂရပ္ဖ္။ န႐ူးေယာက္ တိုင္မ္း။ စထရိတ္တိုင္းမ္း စတဲ့ နာမည္ႀကီးသတင္းစာေတြ အပါဝင္ အင္တာနက္ သတင္းမ်ားမွာ ပလူပ်ံသြားခဲ့ပါတယ္ ။

ေလယာဥ္က ေလထဲေရာက္မွ ျပန္လွည္တာလား ေျပးလမ္းကိုသြားေနတုန္း ျပန္လွည့္တာလားဆိုတာေတာ့ မေသခ်ာဘူးလို႔ တခ်ိဳ႕သတင္းမွာ ျဖည့္ထားသလို ေနာက္ဆက္တြဲ ဘာျဖစ္တယ္ဆိုတာေတာ့ မသိပါလို႔ ဆိုတာေလးေတြလည္းရွိပါတယ္။

https://www.newsweek.com/mother-baby-airport-plane-turn-around-terminal-jeddah-saudia-saudi-arabia-1358072

https://www.telegraph.co.uk/news/2019/03/12/flight-malaysia-forced-turn-around-mother-leaves-baby-airport/

https://simpleflying.com/saudia-flight-makes-a-u-turn-after-passenger-forgets-baby-in-airport/

https://www.independent.co.uk/travel/news-and-advice/saudia-flight-baby-airport-terminal-jeddah-kuala-lumpur-a8817966.html

https://www.foxnews.com/travel/flight-returns-saudi-arabia-airport-mom-left-baby-waiting-area

https://economictimes.indiatimes.com/magazines/panache/leaving-on-a-jet-plane-mother-forgets-baby-at-jeddah-airport-makes-flight-take-a-u-turn-after-take-off/articleshow/68370611.cms








၂. သတင္းကို ေရးတဲ့ သတင္းစာ သတင္းဌာမ်ားကို ယုံၾကည္ႏိုင္မႈ။

- ေရးသားေသာသတင္းစာနဲ႔ သတင္းဌာနမ်ား ကိုၾကည့္ရင္ ႏိုင္ငံတကာက နာမည္ႀကီး သတင္းစာေတြပါသလို ေတြ႕သမွ်သတင္းကိုတင္ေနတဲ့ အေပါစားသတင္းေပ့ခ္်ေတြလည္းမ်ားပါတယ္။

ဘီဘီစီ၊ စီအန္အန္တို႔လိုသတင္းေတြမွာေတာ့ မပါပါ။

ဒါကလည္း သတင္းေသးေသးေတြကို သူတို႔မထည့္တာလို႔ ယူဆလို႔ရပါတယ္။



၃. သတင္းပါအခ်က္အလက္မ်ားကိုဆန္းစစ္ျခင္း၊

(က) - အေမက ကေလးကို ေလဆိပ္ထဲမွာေမ့ထားခဲ့ၿပီး ေလယာဥ္ေပၚကို တက္သြားတယ္။ ေလယာဥ္ ထြက္မွ သတိရတယ္။ ျဖစ္ႏိုင္ေျခကိုေရးရင္ အေတာ္ရွည္ပါတယ္။ အက်ယ္ကို ေအာက္မွာေရးထားပါတယ္။

ဒါေပမဲ့ ေလာကမွာမျဖစ္ႏိုင္ဘူးဆိုတာရယ္လို႔  " ေမြးၿပီးရင္ မေသဘူးဆိုတာတခုပဲ ရာႏႈန္းျပည့္မျဖစ္ႏိုင္" တာပါ။

အေမကကေလးကို ေလဆိပ္ထဲမွာ ေမ့ခဲ့တယ္ဆိုတာ ( ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္)

ဒါေပမဲ့ ကေလး ေလယာဥ္ေပၚကို ပါမလာတာကို ေလဆိပ္နဲ႔ ေလယာဥ္ဝန္ထမ္းေတြ မသိဘူးဆိုတာ (မျဖစ္ႏိုင္သေလာက္) ပါပဲ။

ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ လုံၿခဳံေရးအရ ခ်က္အင္လုပ္ထားတဲ့ ခရီးသည္လူစုံ ေလယာဥ္ေပၚေရာက္ မေရာက္ စစ္ေဆးတဲ့ စနစ္ရွိလို႔ပါ။

အထူးသျဖင့္  ပစၥည္းတင္ေပးၿပီး လူကေလယာဥ္ေပၚမတက္ဘဲ ခ်န္ေနခဲ့တဲ့သူမ်ားရွိမွာစိုးလို႔ပါ။

ေနာက္တခုကေတာ့ " ေလယာဥ္ေပၚက ဝန္ထမ္းေတြမွာ ခရီးသည္စာရင္းရွိပါတယ္။ ေလယာဥ္မထြက္ခင္ လူအေရတြက္စစ္ပါတယ္။ စာရင္းနဲ႔ကိုက္မွထြက္တာပါ။

ပိုထူးျခားတာက သူတို႔ေလယာဥ္မွာပါတဲ့ ကေလးစာရင္း အတိအက်စစ္ပါတယ္၊ ကေလးအတြက္ ခါးပတ္၊ ပုခက္၊ ကေလးစာတို႔ကို ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ထားတာပါ၊ ဒါေကာင့္ခရီးသည္ေတြ တက္ၿပီးတာနဲ႔ ကေလးပါတဲ့ ခရီးသည္ေတြဆီ ေလယာဥ္မယ္ ေလယာဥ္ေမာင္ေတြ စာ႐ြက္ကေလးနဲ႔ လာၿပီး ခါးပတ္ဘယ္လို ပတ္၊ ပုခက္ကို ဘယ္ေတာ့ လာတပ္ေပးမယ္၊ ကေလးဘာအစားအစာ စားမယ္ဆိုတာကို ကေလးအတြက္ အ႐ုပ္လက္ေဆာင္လာေပးရင္း ေျပာပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ေလာယာဥ္ေပၚပါဝန္ထမ္းေတြ ကေလးတေယာက္မေတြ႕ရင္ ေလယာဥ္မထြက္မီကတည္းကသိမွာပါ။



(ခ)  သူမက အကူညီေတာင္းလို႔ပိုင္းေလာက ေလဆိပ္ကို ဆက္သြယ္ၿပီး ျပန္လွည့္ခြင့္ေတာင္းတယ္။ (ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္)

ထိန္းခ်ဳပ္ေမွ်ာ္စင္က ေလယာဥ္ကို ဂိတ္ကိုျပန္လာပါလို႔ ေျပာတယ္။

ေလယာဥ္တစီး ဂိတ္ကခြာၿပီးလို႔ ျပန္လွည့္ခ်င္ရင္ ခိုင္လုံေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္လိုပါတယ္။ တခါက ကိုးရီးယားလိုင္း ပိုင္ရွင္သမီးျပသနာလုပ္လို႔ ဂိတ္ကိုျပန္လွည့္ေတာ့ေလေၾကာင္းလိုင္းနဲ႔ ေလဆိပ္ ျပသနာေတြ တက္ပါတယ္လိုင္းက ဒါဏ္ေဆာင္ရပါတယ္။

ဒီကိစၥမွာေတာ့ ျပန္လွည့္တယ္ဆိုတာလက္ခံလို႔ရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ထိန္းခ်ဳပ္ေမွ်ာ္စင္ ATCကေန အိုေက " ဂိတ္ကိုျပန္လာခဲ့" လို႔ ေျပာလို႔မရပါ။ ပ်ံမတက္ရေသးလို႔ ေျပးလမ္းကိုသြားေနတုန္း (Taxi လုပ္တုန္း) ျပန္လွည့္ရင္လည္း ပိုင္းေလာ့က ရန္ကုန္ကကားေတြ ကိုယ္လွည့္ခ်င္တဲ့ေနရာက ဂငယ္ေကြ႕ေကြ႕သလို လွည့္လို႔မရပါ။ တာဝါက ပိုင္းေလ့ာကို ေလယာဥ္ သြားေနတဲ့ ေနရာကေန ဘယ္ထြက္ေပါက္ အမွတ္ကထြက္ ဘယ္အမွတ္ကိုဝင္ စသည္ျဖင့္ အတိအက် ၫႊန္ၾကားေပးရပါတယ္။ ေလထဲေရာက္မွ ျပန္လွည့္လ်င္လည္း အတူတူပါပဲ။ ေမွ်ာ္စင္ကေန လက္ရွိကြင္းကို ဆင္းမည့္ေလယာဥ္ေတြ တန္းစီေနတဲ့ ၾကား ဘယ္ေလာက္ကေန ထည့္လို႔ရမလည္း ၾကည့္ၿပီး ေလယာဥ္ကို ဘယ္ေနရာကေနပတ္ၿပီးေစာင့္ အျမင့္ေပဘယ္ေလာက္ ဦးတည္ရာဘယ္အရပ္ကိုပ်ံ၊ ဘယ္ေလာက္ကို ႏွိမ့္ဆင္း ဆင္းၿပီးရင္ Taxi way နံပတ္ဘယ္ေလာက္ကေန ဘယ္ကိုဝင္ ဘယ္ဂိတ္ကိုသြား စသည္ျဖင့္ အေသးစိပ္ၫႊန္ၾကားရတာပါ၊ လမ္းေပၚကကားေတြလို လမ္းက်ယ္တဲ့ေနရာကေန ကားရွင္းရင္ ျပန္လွည့္ခဲ့ လို႔ လုပ္လို႔မရပါ။

ပိုင္းေလ့ာေတြဟာ ေလထဲ ကြင္းထဲမွာ ေလယာဥ္ကို ဘယ္လိုေ႐ြ႕လ်ားရမယ္ဆိုတာကို ATC ေမ်ာ္စင္က အဆင့္ဆင့္ အေသးစိပ္ ၫႊန္ၾကားၿပီး ထိန္းခ်ဳပ္ထားတာပါ။



(ဂ) သတင္းျမစ္ဖ်ားခံရာ ယူတ်ဳဘ္ ဗြီဒီယို

သတင္းအားလုံးျမစ္ဖ်ားခံရာ ယူတ်ဴဘ္ဗြီဒီယိုမွာ စားပြဲႏွစ္လုံးအဆက္မွာတင္ထားတဲ့ ေရဒီယို၊ အခန္းဖြဲ႕ထားပုံ ဆက္သြယ္ေရးေရဒီယိုဌာနေတြလို ပါတီးရွင္း အရွင္ကေလးေတြနဲ႔၊ ပိုင္ေလာ့ေျပာတဲ့ အသံကို အျပင္ကၾကား တာဝက ထ်န္းခ်ဳပ္သူဆိုသူျပန္ေျပာတာၾကားရ။

ဗြီဒီယိုထဲ့ က အခန္းပုံနဲ႔ ေရဒီယိုဟာ ဂ်က္ဒါက အသစ္ေဆာက္ၿပီးသြားတဲ့ ေလဆိပ္ႀကီဴမ်ိဳးရဲ႕ ATC ေမွ်ာ္စင္ ထိန္းခ်ဳပ္ခန္းနဲ႔ ေရဒီယိုမဟုတ္ပါ။ ATC ထိန္းခ်ဳပ္ခန္း ဆိုတာ မွန္ေတြပတ္လည္ကာထားပီး ေလဆိပ္တခုလုံးကို အေပၚစီးကျမင္ရေအာင္ ၾကည့္ရင္း ထ်န္းခ်ဳပ္သူေတြ သူတို႔ေရွ႕က ေရဒါမွန္ျပင္ကို ၾကည့္၊ စားပြဲေပၚက ေလယာဥ္ေ႐ြ႕လ်ားမႈျပ အမွန္အသားေတြ ကို စီရင္းေျပာင္းရင္းေခါင္းေဆာင္းနားၾကပ္ကေန ေျပာတာပါ။ ေၾကးနန္း႐ုံးက ေရဒီယိုမ်ိဳးမသုံးပါ။


ေျပာဆိုေသာစကားမ်ား။

ေလယာဥ္ကြင္းမွာ ေလယာဥ္ အမ်ားႀကီးက ေရဒီယိုဖြင့္ထားၿပီး ဖရီကြင္စီ တခုထဲမွာ ေျပာရလို႔ ေျပာသူက ကိုယ္ဘယ္သူလို႔ ေျပာရသလို ဘယ္သိုကို ေျပာတယ္ဆိုတာလည္း ထည့္ေျပာရပါတယ္။ ဒီဗြီဒီယိုထဲကေျပာဆိုတာေတြက လက္ေတြ႕မဆန္ပါ။

ကမာၻတလႊားက ေလဆိပ္အေတာ္မ်ားမ်ားရဲ႕ ထိန္းခ်ဳပ္တာဝါနဲ႔ ပိုင္းေလာ့ေတြေျပာဆိုေနၾကတာကို ဒီမွာနားေထာင္လို႔ရပါတယ္။
https://www.liveatc.net/


(ဃ) သတင္း၏ေနာက္ဆက္တြဲ

ဒီေလာက္စိတ္ဝင္စားစရာေကာင္းတဲ့ သတင္းတပုဒ္ဟာ "ေလယာဥ္က ကြင္းထဲက ဂိတ္ကိုျပန္လွည့္သြဦးေလသည္ "  ဆိုတာႀကီးနဲ႔ ဆုံးတာ ဆံ့တငံ့ငံံ့ျဖစ္ေပဘူးလားဗ်ာ။

ျဖစ္သင့္တာာက

- ကေလးကို ေလဆိပ္ဝန္ထမ္းေတြက ေတြ႕လို႔ေစာင့္ေရွာက္ထားၿပီးေအေမ့လက္ထဲ ျပန္အပ္တာတို႔။

- အေမက ေလဆိပ္ထဲ ေဒါင္းေတာက္ေအာင္ရွာ တျခားခရီးသည္ေတြနဲ႔ ဝန္ထမ္းေတြကဝိုင္းကူ၊ ေနာက္ဆုံး အိမ္သာခန္းေခ်ာင္ကေလးမွာ ကေလးက လက္တြန္းလွည္းကေလးထဲကေန ဝူးဝူးဝါးဝါးေျပာတာၾကားမ် ရွိ ေတြ႕။

- ကေလးျပန္ေတြ႕ေတာ့ အေမက ေလေၾကာင္းလိုင္းနဲ႔ ဝန္ထမ္းေတြကို ေက်းဇူးတင္  ကေလးနဲ႔ အေမပါတြဲၿပီး အမွတ္တရ ဓါတ္ဖမ္းၾက။

- ေလယာဥ္ေပၚပါခရီးသည္ ၂၀၀ ေက်ာ္ကလည္း  သူတို႔ ခရီးစဥ္ေနာက္က် ေပမဲ့ ကေလးနဲ႔ အေမအတြက္ ဝမ္းသာ, ဖုန္းေတြနဲ႔ ဂါတ္ဖမ္း ဆိုရွယ္ မီဒီယာ,ေတြမွာတင္ၾက။

သတင္းစာ သတင္းဌာနဆိုတာ လူအမ်ားစိတ္ဝင္စားတဲ့ သတင္းေတြကို ေရဆုံးေရဖ်ားလိုက္ၾကေလ့ရွိတာပါ။

အခုေတာ့ အေမက ဘယ္ႏိုင္ငံသား၊ ခန္႔မွန္း အ႐ြယ္၊ ဘယ္ကေနဘယ္ကိုသြားတဲ့ ခရီး၊ ကေလးက အသက္ဘယ္ေလာက္၊ သူခရီးဆက္ထြက္ျဖစ္သလား၊  ေနခဲ့သလား၊ ေလယာဥ္ ဘယ္ေလာက္ေနာက္က်သြားသလဲ၊ ဘာမွမပါတဲ့ တုံးတိတိသတင္း



(င) အေထာက္အထားမ်ား

သတင္းနဲ႔ တြဲတင္ထားတဲ့ ဓါတ္ပုံေတြကေတာ့ သတင္းပါ အျဖစ္အပ်က္က ပုံေတြတခုမွမဟုတ္ပဲ အဲဒီေလေၾကာင္းပိုင္ေလယာဥ္တစီးစီးရဲ႕ပုံ အမ်ိဳးအစားပင္ မတူၾက၊ အဲဒီေလဆိပ္ထဲကပုံတခုခု ၊ ေလဆိပ္တခုခုထဲက ကေလးတေယာက္ေယာက္ငိုေနတဲ့ပုံ စသည္ျဖင့္ ထင္ေယာင္ထင္မ်ားျဖစ္စရာ ပုံကေလးေတြကိုေတြ႕ရပါတယ္။ အဲဒီျဖစ္စဥ္ျဖစ္တဲ့ ေန႔ကပုံတင္ထားတာ တခုမွ် မရွိပါ။





၄. သတင္းျမစ္ဖ်ားခံရာ အရင္း အျမစ္ ကို ဆန္းစစ္ျခင္း၊ 

သတင္းအမ်ားစုက GulfNews မွာဒီလိူေရးတယ္ဆိုၿပီး ေဖၚျပၾကသလို GulfNews အပါဝင္ တခ်ိဳ႕ သတင္းေတြကေတာ့ ဆိုရွယ္ မီဒီယာေတြမွာေရးေနတဲ့ Youtube video ကို ကိုးကားၾကပါတယ္။

ဘယ္သူကမွ ဗြီဒီယိုထဲက ေျပာဆိုေနတာေတြကို ေသခ်ာဆန္းစစ္ေရးထားတာမေတြ႕ပါ။

အဲဒီဗြီဒီယိုက တကဲ့အျဖစ္မွန္ကို႐ိုက္ထားတာပါလို႔ ေျပာလို႔ မရပါဘူး။

အထက္မွာ ေရးထားသလို သံသယျဖစ္စရာေတြအမ်ားႀကီးပါ။

ခိုင္မာမႈမရွိတဲ့ တခုတည္းေသာ အရင္းအျမစ္ ျဖစ္ေနပါတယ္။





၅. သီးျခားအတည္ျပဳႏိုင္ျခင္းရွိမရွိ ကို ဆန္းစစ္ျခင္း၊

သီးျခားအတည္ျပဳႏိုင္တဲ့ နည္းလမ္းမ်ား

၁. သတင္းေထာက္က သက္ဆိုင္ရာေလေၾကာင္းလိုင္းကို တိုက္႐ိုက္ေမးျမန္းျခင္း

၂. သတင္းေထာက္က သက္ဆိုင္ရာေလယာဥ္ကြင္း အာဏာပိုင္ကိုေမးျမန္းုခင္း

၃. အဆိုပါေလယာဥ္ပါခရီးသည္မ်ားကို သတင္းေထာက္က ေမးျမန္းျခင္း

၄. အဆိုပါေလယာဥ္ပါခရီးသည္မ်ား သူတို႔အေတြ႕အႀကဳံကို ဆိုရွယ္မီဒီယာမ်ားတြင္ ရွဲထားတာကို ကိုးကားျခင္း။

ဒီေလာက္ ျဖစ္ေတာင့္ျဖစ္ခဲ အျဖစ္ကို ႀကဳံသူေတြဟာ ပါလာတဲ့ ဖုန္းေတြနဲ႔ ဓါတ္ပုံ ဗြီဒီယိုေတြ ႐ိုက္ၿပီး တင္ၾကမွာေသခ်ာပါတယ္။

( ၇၈၇ ေလယာဥ္က ခရီးသည္ ၂၀၀ ေက်ာ္ဆံ့ပါတယ္)

ဒီေလာက္ ျဖစ္ေတာင့္ျဖစ္ခဲ အျဖစ္ကို ႀကဳံသူတျခားခ၇ီဂသည္ေတြ တင္ထားတယ္ဆိုတဲ့ သတင္းေတြ ပုံေတြ အင္တာနက္နဲ႔ ဆိုရွယ္ မီဒီယာေတြမွာ ရွိၾကည့္ပါ။ တခုမွ မေတြ႕ရပါဘူး။



 အားလုံးကို ၿခဳံၾကည့္တဲ့ အခါမွာေတာ့
(၁)  သတင္းကို သတင္းစာႀကီးေတြရဲ႕ ဆိုက္မွာေဖၚေျပေပမဲ့ သူတို႔သတင္းေထာက္ကေရးတာမဟုတ္ဘဲ သူမ်ားသတင္းကို ျပန္ေရးျပတာျဖစ္ေနတယ္။

(၂) အခ်က္ အလက္ေတြက သံသယျဖစ္စရာ ျပည့္ေနတယ္။

(၃) သတင္းအရင္းအျမစ္အားလုံးက ဘာမဟုတ္တဲ့ ဗြီဒီယိုကေလးတခုကျမစ္ဖ်ားခံတယ္။

(၄) သီးျခားအတည္ျပဳႏိုင္တဲ့ အေျခအေနေတြအမ်ားႀကီးရွိပါလ်က္ အတည္မျပဳႏိုင္ဘူး။

အခ်ဳပ္ကေတာ့ သတင္းအတုသာျဖစ္ပါတယ္ ခင္ဗ်ား။





အေမက ကေလးကို ေလဆိပ္ထဲမွာေမ့ထားခဲ့ၿပီး ေလယာဥ္ေပၚကို တက္သြားတယ္ဆိုတာျဖစ္ႏိုင္လား

ကေလးအေမေမ့ခဲ့ႏိုင္တဲ့ ဥပမာေတြကေတာ့


- Dury free မွာ ေဈးဝယ္ၿပီး ေလာေလာ ေလာေလာထြက္လာလို႔ကေလးကိုတြန္းလွည္းနဲ႔ဆိုင္ထဲမွေမ့ခဲတာ။

- အိပ္ေနတဲ့ကေလးကို တြန္းလွည္းထဲထည့္အိပ္သာအဝင္ေဘးမွာထားၿပီး အိမ္သာဝင္၊ အထဲမွာဖုန္းပြတ္ရင္း facebook က စိတ္ဝင္စားစရာေတြ႕လို႔ ဖတ္ရင္းရွဲရင္း ျပန္ထြက္လာေတာ့ ကေလးကို ေမ့ၿပီး ေလယာဥ္ေပၚတက္တဲ့အထိဖုန္းဆက္ပြတ္ ေနေတာ့ အိမ္သာအဝမွာကေလး လွည္းနဲ႔ က်န္ခဲ့တာကိုေမ့။

- Boarding gate ထဲမွာ ထိုင္ေစာင့္ရင္း ကေလးတြန္းလွည္းကို လူေတြနဲ႔လြတ္တဲ့ ေခ်ာင္တေနရာကို ေ႐ႊ႕ထား၊ သူက ဖုန္းပြတ္၊ ေလယာဥ္ေပၚတက္ဖို႔ေခၚေတာ့ ဖုန္းထဒက စိတ္ဝင္စားစရာကျဖတ္မရလို႔ ကေလးကိုေမ့ခဲ့ၿပီး ထြက္လာ။



ေလေၾကာင္းလိုင္းမွတ္တမ္းမွာ

ကေလးက passport သတ္သတ္ရွိသည္ျဖစ္ေစ အေမရဲ႕  passportထဲ့မွာျဖည့္စြက္ထားၿပီး နံပတ္တခုထဲသုံးသည္ျဖစ္ေစ လက္မွတ္ကိုေတာ့ ကေလးအတြက္ တေစာင္ သတ္သတ္ဝယ္ရပါတယ္။

အ႐ြယ္မေရာက္ေသးတဲ့ ကေလးအတြက္လက္မွတ္ဝယ္လ်င္ လူႀကီးတေယာက္နဲ႔တြဲ ဝယ္ရတာျဖစ္လို႔ ေလေၾကာင္းလိုင္းရဲ႕ စာရင္းမွာ ကေလးနဲ႔ အေမကို တြဲထားၿပီး ဦးစားေပးထဲမွာ ထားပါတယ္။

ကေလးငယ္မ်ားအတြက္ ေရွ႕ဆုံတန္းနဲ႔ ပုခက္၊  အစာစားတဲ့ကေလးအ႐ြယ္အတြက္ ကေလးစာကို အ႐ြယ္အလိုက္စီစဥ္ေပးရတာျဖစ္လို႔ပါ။



check in

ျပည္ပခရီးစဥ္ျဖစ္လို႔ မျဖစ္မေန ေလဆိပ္ေကာင္တာမွာ check in လုပ္ရပါမယ္။ အကယ္၍ အဲဒီမွာ ကေလးပါမလာလ်င္ ေကာင္တာဝန္ထမ္းက ေသခ်ာေပါက္သိၿပီဂ ေမးမ်ာျဖစ္ပါတယ္။

Boarding pass  ကို ကေလးအတြက္ တေစာင္ထုတ္ေပးရမွာျဖစ္ၿပီး ကေလး passport နဲ႔  Boarding pass ၂ခုလုံး အေမရဲ႕ passport နဲ႔  Boarding pass တို႔ နဲ႔ အတူရွိ အေမထံမွာ။

ေလယာဥ္ေျပာင္းစီးသူျဖစ္လ်င္ေတာ့ ဒီအဆင့္ကို ထည့္တြက္လို႔မရေတာ့ပါ။



Boarding gate

Boarding gate မွာ passport နဲ႔  Boarding pass ကို စစ္ေဆးပါတယ္၊ စစ္ေဆးပုံ ကအမ်ိဳးမ်ိဳးရွိပါတယ္။

တခါတေလ Boarding gate အဝင္မွာကတည္း စစ္ထားၿပီး ေလယာဥ္ေပၚ အတက္မွာ Boarding pass  ကိုပဲ စစ္သလို၊  တခါတေလေတာ့ ေလယာဥ္ေပၚ အတက္မွ Boarding pass နဲ႔ passport  အတူ စစ္ပါတယ္။

ဘယ္လိုပဲစစ္စစ္ ေလယာဥ္ေပၚ အတက္မွာ လူတေယာက္ထဲနဲ႔  Boarding pass ၂ခုျပလို႔မရပါဘူး။ လူကုန္လ်င္ ျဖစ္သြားတဲ့ Boarding pass နဲ႔  ခရီးသည္စာရင္းတိုက္စစ္လို႔ လူက်န္ေနလ်င္ သိပါတယ္။

ေနာက္တခုကေတာ့ ဘယ္ေလဆိပ္မဆို  သက္ႀကီး႐ြယ္အိုနဲ႔ ကေလးငယ္ပါတဲ့ ခရီးသည္ေတြကို အရင္တက္ဖို႔ေခၚပါတယ္။

အဲဒါေၾကာင့္ ကေလးပါတဲ့ အေမကို သတိေပးသလို ျဖစ္ပါတယ္။ ထားပါ ဖုန္းပြတ္ေနလို႔  သတိမထားမိဘူးျဖစ္ျဖစ္။ အေရာက္ေနာက္က်လို႔ လူအမ်ားနဲ႔ ေရာ ဝင္ရတယ္ဆိုဆို ေမ့ႏိုင္ပါေသးတယ္။

ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ေလယာဥ္ေပၚ အတက္မွာ လူတေယာက္ထဲနဲ႔  Boarding pass ၂ခုျပလို႔မရပါဘူး။

လူကုန္လ်င္ ေလယာဥ္ေပၚတက္သြားတဲ့ Boarding pass နဲ႔  ခရီးသည္စာရင္းတိုက္စစ္လို႔ ၊ တက္ဖို႔ လူက်န္ေနလ်င္ သိပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ကေလးမပါဘဲ အေမပဲေလယာဥ္ေပၚကိုတက္သြားလ်င္  ေလေၾကာင္းလိုင္းဝန္ထမ္းေတြ မသိစရာမရွိပါ။

No comments:

Post a Comment